Man måste ut för att hitta in

Ett mail tidigare idag vände upp och ner på tillvaron. Du har blivit reservantagen till kursen juridik för ekonomer som startar idag. Jag tar härmed tillbaka allt jag tidigare sagt om ledighet, för redan imorn sitter jag i föreläsningssalen igen. Har ett hemskt schema framför mig. De dagar jag har föreläsning. Vilket förvisso inte är så många. Och på de föreläsningsfria dagarna har jag sjuttioelva böcker att läsa, grupparbeten att skriva och två distanskurser att hinna med. Utöver den ordinarie vardagen. Önskar mig verkligen fler timmar på dygnet.

Ärligt talat så var jag inställd på, och hade sett fram emot, ett lugnare tempo under en tid. Halvfart. Ta dagen som den kommer. Kvalitetstid med vänner. Fokusera på träningen. Plugga ifatt på en kurs som kräver mer tid än jag har över. En resa västerut. Med lite planering så kanske det går. Kanske.

Jag har stressat runt som ett yrväder sen jag fick beskedet. Kollat upp kurslitteraturen. Tretusen kronor fattigare. Skrivit engelska arbete. Avbokat och ombokat inplanerade händelser. Jublat över studieresultat. Svurit över studieresultat. Och tänkt på någon. Försökt få struktur på veckorna fram till jul.

Träningsväskan är packad. En sväng till gymmet innan föreläsningarna - enda chansen att hinna träna framöver. Matlådan står i kylen. En bra bok ligger på sängbordet. God natt kära läsare. På återseende.



Maja

Malin min kära Malin!

Vad roligt att du kom in GRATTIS!

Det är bara att bita ihop, för utbildning är super viktigt! Jag vet att det är slitsamt och det tar tid. Men nu får du vara flexibel och tänka om, detta fixar du Malin....

Kram Kram

2009-11-10 @ 18:49:01
FridaChristina

Oh, om du hänger mer i götet kanske vi kan klämma in en lunch? :)

kramis

2009-11-10 @ 18:57:22
URL: http://fridachristina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback