Nu skulle jag inte säga nej till en fribiljett mot himlen

Tillbaks på ruta ett. De senaste dagarna har jag tappat kontrollen. Fokus. Glömt allt vad rutiner heter. Det har varit sovmorgon och sena nätter. Träningsskorna har legat orörda på hyllan. Har gått runt i pyjamas hela dagarna. Knappt varit utanför dörren. J a g H a r I n t e T i d A t t V a r a S j u k. Hostan vägrar ge med sig. Så träningsskorna får ligga orörda på hyllan några dagar till. Kanske en vecka. Men i övrigt ska vardagsrutinerna falla på plats igen. Ingen mera sovmorgon och inga fler sena nätter. Plugg istället för theOC-marathon. Samtidigt är jag rädd att höstdeprissionen har börjat komma på besök. Ångest. Svårt att andas. Vill fly. Den ska inte få bli långvarig, för jag har viktigare saker för mig i höst än att brottas med höstdeprissionen. Imorn har jag ett viktigt seminarie. Ångest. Vill vrida fram klockan. Ha det överstökat. Ledig på tisdag. En dag att rensa bort det som vart, och ta itu med vad som komma skall. Ikväll blir det bio. Flickan som lekte med elden. Har hört att den är väldigt rå. Brutal. Vem följer med och håller mig i handen?



Erik Keding

Förstår att du vill komma tillbaka till dina rutiner, men ibland är det bra att sakta ned och bara ta det lugnt och glömma bort sina rutiner. När man är sjuk är ett ypperligt tillfälle för detta.



2009-09-27 @ 10:47:38
URL: http://erikkeding.se
Ewa

Vännen, du verkar köra i 180 knyck fastän din kropp orkar med 50 just nu. Då är det lätt att höstdepp och annat kommer på besök. Om inte hostan ger sig snart bör du kolla upp den, kanske behöver du antibiotika? Var rädd om dig, läk och bli frisk, sedan kan du ta upp alla rutiner och måsten. Kram.

2009-09-27 @ 12:07:57
URL: http://vikenas.se
Kalle

Precis den låten snurrar nu. Gillar den mer o mer nya skivan! Alla får verkligen baciller i september. Bäst blev mitt när jag fick sova. Vila.



Och du. vi ska ju skippa höstdeppen i år. Vi är framåt nu! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback