Tell me when you hear my silence

Den väg jag trampar fram på genom livet just nu är snårig och full med gropar. Vintermörkret ställer till det, och jag har förmågan att trassla in mig och falla handlöst framåt. Min inre trygghet blåser iväg utom räckhåll när jag tvingas släppa kontrollen och inte med säkerhet ved vad som egentligen står på dagens schema när klockan ringer. Det gör ont att gå i ovisshet och aldrig riktigt veta. Jag tvivlar på vem jag är. Vad jag tänker. Vad jag känner. Och vad jag vill. Jag behöver kontroll i vardagen för att hålla huvudet högt och ta mig framåt. Men jag börjar sakta tillåta mig själv att släppa kontrollen över det jag ändå inte kan kontrollera. Känslor. Och fokuserar på att kontrollera det jag faktiskt kan, och tillåts, styra över. Träning. Tentaplugg. Och vad jag gör på den lediga tid jag har.

Idag har jag haft en välförtjänt dag på hemmaplan. Utan krav och stress. Jag har samlat styrkan bland kurslitteratur och toner av Winnerbäck. En produktiv dag. Och ikväll skrev jag de första julkorten. Till mina nära och kära på andra sidan Atlanten. Tomten, jag önskar mig en flygbiljett. Saknaden outhärdlig.



Kalle

Winnerbäck är som bäst på höst och vinter, konstigt, men sant. Det låter lite som tankarna satt fart i dig? Me du är ji flitig som tränar så - och så tidigt! Att du orkar! Jag vill orka så tidigt men det går nog inte.. Viterns mörker. Men man får nog, eller vi får, tänka att om tre månader är det ganska ljust!

Kalle

Du skriver så fina kommentar och bra kommentarer! Jag vet, det är att få det att hända som gäller. Det ska bli min nya grej, kanske inte just bara träning, men FÅ DET ATT HÄNDA, i allt. Jag är full av idéer ofta men genomför dom inte lika ofta!



Vill att du bloggar mer :D

FridaChristina

http://www.cafekronhuset.se/

Ett förslag till vår fika. Men öppnar tio, när var det du skulle komma? puss

2009-12-16 @ 20:15:47
URL: http://fridachristina.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback