Jag har slitit ut så många skor i en stad där ingen längre bor

Morgonen började med en chock hos frisören. Kunden innan mig var en klasskompis från högstadiet. Ett spöke från förr. Han var sig lik. Jag fäste blicken i marken och försökte göra mig osynlig i väntan på min tur. Med paniken i halsgropen. Han verkade inte känna igen mig och jag andades ut i det ögonblick som hans ryggtavla försvann runt hörnet.


Onsdag. Torg dag. Jag har armbågat mig fram mellan turister, som blockerar gatorna och kastar ett ont öga när man stressar förbi, i jakt efter en klänning. Kom hem tomhänt. Besviken. Det lilla som har trillat in i butikerna av höstens mode faller mig inte alls i smaken. Något som däremot faller mig i smaken är glass. Apelsinchoklad. Outstanding.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback