Det är svårt och vara när man längtar och känner

Ledig. Ett ord som jag idag vänt fram och tillbaka, ut och in, för att förstå dess betydelse. Ja, ni hörde rätt. Jag är ledig! En ledighet på obestämd tid. Rastlösheten checkade in långt innan jag kom innanför dörren här hemma. Dagarna består härdanefter av en bortglömd frihet. Från morgon till kväll. Ingen klocka som ringer på morgonen och inga måsten med deadlines på min lista. Vad gör man när man är ledig? I brist på annat repeterade jag videolektionerna i visuell kommunikation. Har planlöst gått runt  i huset och letat efter något. Jag känner mig tom. Det är något som saknas. Har planerat in träningspass och bokat in lunchdejter med vänner i överflöd. Och imorn åker jag åter till Göteborg. Till en vän. Vi ska på Winnerbäck. Rastlösheten har jag tänkt lämna hemma. Kommer att ha tid över att fightas mot den senare. På åeterseende.



Malin

Det var super också vill jag lova! :) Och ja, verkligen. Tiden bara går, snart får vi ta tag i det på riktigt. Kram

2009-10-30 @ 11:38:39
URL: http://malinan.blogg.se/
Ida

jag kan inte tänka mig någonting bättre än att vara ledig ett tag, men i längden är det inte lika skönt som man först tänkt sig. det är bra att aktivera sig så att man inte blir försoffad för då är det svårt att börja om igen...



har du pluggat klart nu alltså?

2009-10-30 @ 12:30:55
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Kalle

Vi är nog alltså lila där. lediga daga - rastlöshet. men winnerbäck kommer bli fint, hade gärna sett. kommer inte till kalmar men tror jag ska åka till karlskrona eller växjö och se. det är 10 mil typ, det är ok.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback