Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick

Kvällen har jag spenderat i ett vitt hus med havsutsikt. Bland pensionärer och doftljus. Light party. Och moster bjöd på ett gigantiskt kakbord. Kunde inte hålla fingrarna borta. Två koppar kaffe. Jag köpte inget. Doftljus är inte min stil. Förknippar det med mina besök i USA. Där varje hem är fullt med doftljus. Gärna i alla mjöliga olika dofter. Huvudvärk.


Imorn väntar en sväng på stan. Fönstershopping. Kanske ett pass på löpbandet. Om foten håller. Annars blir det ett besök hos farbror doktorn. Jag envisas in i det längsta och hoppas att det går över en vacker dag. Men det börjar bli ohållbart. Kan knappt gå längre. Och på kvällen får jag besök av en vän, som kanske stannar över natten. Vi ska äta skaldjur och dricka lite vin. Vardagslyx.


Helena Ljunggren

Hamnade här av en slump och jag måste bara berömma dina otroligt fina bilder!



www.helenaljunggren.com

2009-08-26 @ 09:30:14
URL: http://www.helenaljunggren.com
Anonym

Hej :)

Jag har nu en tävling där:

Vinnaren får 2 dogtag med kulkedja 42 cm med valfri stans och symbol.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavling-dogtag.html



Var gärna med:)

2009-08-27 @ 15:47:07


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback